Финска е светски лидер во обезбедувањето на образование за идните вештини, според Worldwide Educating for the Future Index (WEFFI), а веднаш зад неа е Швајцарија.
Двете земји особено се истакнуваат во категоријата на надворешна средина, посебно во смисла на формулирање на стратегија за идни вештини, периодичен преглед на стратегијата и рамки за проценка за поддршка на обуките за идните вештини.
Извештајот на WEFFI, од страна на Единицата за разузнавање на Економист, ги разгледува политичките иницијативи, наставните методологии и социо-економското опкружување во 50 земји. Таа ги лошираше петте најлошо рангирани земји како Египет, Нигерија, Алжир, Иран и Пакистан.
Живееме во ера која сѐ повеќе се дефинира со промени – во смисол на брзина и ширење. Голем број старт-ап бизниси, искористувајќи ја моќта на технологијата, успешно ја завршија состојбата на статус кво на сектор по сектор. Тука е Амазон, кој ја наруши продажбата на книги и стана најголем светски книжар, пред да ја наруши самата книга со создавање на масовен пазар на е-читатели и електронска потрошувачка на книги. Неодамна, Убер успеа да го редефинира таксискиот сектор, а во финансискиот свет, финтич компаниите го сменија начинот на кој луѓето управуваат со своите пари.
Но, следниот бран на промени ќе има подлабоки ефекти, поради што е толку важно националните влади да се определат за вистинските политики. Како што стојат работите, според авторите на извештајот на WEFFI, образовните системи во повеќето земји не се конфигурирани за да ги опремат новите генерации со вештините што најверојатно им се потребни.
Дел од предизвикот со кој се соочуваат воспитувачите е тоа што технолошките промени ќе бараат вештини кои не спаѓаат во прастарите пристапи наобликување на наставните програми и наставата. Емоционалната интелигенција, креативното размислување и соработката се само три главни способности кои ќе бидат потребни, но кои не можат лесно да се научат во традиционалните училишни средини.
Ова брзо темпо на технолошка трансформација – често нарекувано Четврта индустриска револуција – се базира на пакет од технолошки развој кој вклучува автоматизација, вештачка интелигенција, интернет на нештата, фузија на генетската наука со биотехнологијата и секогаш пристап до податоци.
Извештајот ја нагласува важноста на учењето на јазикот и улогата на AI како наставни помагала во училницата. Но, исто така, истакнува дека многу од клучните елементи на учењето на идните вештини ќе се одвиваат надвор од училницата. Во Соединетите Американски Држави и Обединетото Кралство, клубовите по завршувањето на училиштето за учениците од основно и средно образование се поврзани со докази за подобро посетено училиште и подобри академски резултати. Придобивките се гледаат во областите со сиромаштија, особено во училиштата со слаб успех.
„Во истражувањето објавено во 2016 година“, се наведува во извештајот, „експертите од Обединетото Кралство откриле дека присуството во такви клубови е поврзано со позитивни академски и социјални резултати, особено за децата со пречки во развојот. Нејзините наоди, исто така, укажуваат на тоа дека децата кои учествуваат во организирани спортски и други физички активности имаат подобри социјални, емоционални и вештини на однесувањето од оние кои не учествуваат“.
Додека многуте аспекти на животот се сменија речиси до непрепознатливост, училниците се менуваат малку за 200 години. Група студенти седат на клупи наспроти наставникот, подготвен да ги пренесе фактите; предизвикот за наставниците, исто така, ќе биде да се држи чекор со темпото на промени.
„Ажурирањето на наставната програма секогаш треба да биде на дневен ред“, вели Јаиме Савадра од Светската банка, цитиран во извештајот WEFFI. “Но, неверојатно е итно да се инвестира во промена на однесувањето на наставниците и подобрување на она што се случува во училницата”.
Фото: Pixabey