Технологијата окупира 7 ипол часа од денот на детето

Неодамнешна студија на Фондацијата Кајзер потврдува дека технологијата има значително влијание врз развојот на децата. Истражувањата покажаа дека децата користат електронски уреди во просек 7,5 часа на ден!

0
83
Фото: Pixabay

Дали дигиталната технологија влијае на развојот на децата? Ние сме заинтересирани за тоа дали нашите деца се сè поосамени и како мобилните телефони се мешаат во нивното воспитување

Во последните децении, влијанието што го имаат технологијата, дигитализацијата и социјалните мрежи врз животот и развојот на децата, но исто така и на поединците и заедниците, се повеќе се истражува. Несомнено, со напредокот на технологијата, начините на кои примаме и обработуваме информации, формираме мислења и ставови и ги обликуваме сопствените вредности, се променија.

Сепак, сè понапредните технолошки врски често имаат свои негативни страни во форма на социјална изолација. Многумина денес, иако се достапни на социјалните мрежи 24 часа на ден, речиси и да немаат блиска и значајна врска во реалниот живот.

Бидејќи возрасните во голема мерка го моделираат однесувањето на децата, не е изненадување што на децата им е сè потешко да се одделат од екранот. Дигиталните уреди во многу домови денес ја презедоа улогата на играчки, а често и на воспитувачи. Децата поминуваат сè помалку време во игра и квалитетна интеракција со возрасните и со врсниците. Тие го поминуваат најголемиот дел од своето слободно време, целата расположива енергија (физичка, емоционална и ментална) во „интеракција“ со уредите.

Неодамнешна студија на Фондацијата Кајзер потврдува дека технологијата има значително влијание врз развојот на децата. Истражувањата покажаа дека децата користат електронски уреди во просек 7,5 часа на ден! Исто така, има се поголем број истражувања кои систематски покажуваат дека прекумерната изложеност на децата на екраните влијае не само на нивното физичко здравје, туку и на нивното ментално здравје.

Играње и дружење на отворено

Останувањето на отворено играјќи со врсниците е клучно за развојот на детето. Покрај развојот на вештини и моторни вештини, во слободна и неструктурирана игра со врсници, децата учат како да ги решаваат конфликтите. Но, исто така, и како да преговараат и да ги изразат своите чувства. Останувањето пред екраните не може да го надополни сето тоа.

Еве само неколку примери за тоа како прекумерната употреба на технологија од страна на најмладите (но исто така и на родителите) може да влијае на развојот на детето.

Технологијата и осаменоста на младите

Осаменоста не е исто што и намерното осамување. Тоа е првенствено чувство на неповрзаност со својата околина. Може да се појави и додека сме опкружени со толпа луѓе. Тогаш ние всушност сме лишени од вистински контакт кој има смисол, како што е случајот кога седиме во друштво во кое секој поминува поголем дел од времето типкајќи на мобилен телефон.

Овој вид на осаменост особено се рефлектира кај младите луѓе. Во едно истражување од 2017 година се покажало дека младите (на возраст од 21 до 30 години) се чувствуваат поосамено отколку средовечни и постари лица (на возраст од 50 до 70 години). За жал, многу млади луѓе, покрај тоа што не доживеале одредени социјални искуства во животот што ги обезбедува само офлајн светот, честопати биле лишени во детството од значајна интеракција со нивните родители кои и самите биле преокупирани со сопствените дигитални уреди.

Не се само младите и адолесцентите под влијание на прекумерната употреба на технологијата. Многу студии покажуваат дека дури и многу мали деца реагираат на употребата на мобилни телефони од страна на нивните родители. Едно истражување спроведено на двегодишни деца открива дека секој прекин во интеракцијата помеѓу мајката и детето предизвикан од ѕвонењето на мобилниот телефон на мајката, негативно влијае на успехот на учењето на новите зборови на детето (што не било случај кога мобилниот не ѕвонел).

Заклучокот што произлегува од овие примери секако не треба да оди во насока на негирање на корисноста на технологијата и технолошкиот напредок, туку во насока на нагласување на начинот на кој технологијата влијае врз поединците и семејствата и децата воопшто. Имено, се повеќе и повеќе истражувачки резултати бараат родителска одговорност кога станува збор за насочување на децата кога користат дигитални уреди, но и потреба за зголемена свесност за сопствените навики во овој поглед.

Фото: Pixabay

[better-ads type='banner' banner='999' ]