Досега разговаравме за важноста на правилната комуникација при растењето на децата. Секако, постојат ситуации во животот во кои доаѓа до несоодветна комуникација или едноставно до прекин на комуникацијата. Важно е ние, како родители, со нашите разговори и однесување да им даваме на децата секој ден пример за тоа како правилно да комуницираат, но и што да прават кога има проблеми во комуникацијата.
Децата често имаат проблем што се рефлектира во фактот дека тие не се разбрале добро во разговор со пријателите, тогаш постои расправија и комуникацијата е прекината. Се случува често да има недоразбирање во комуникацијата помеѓу наставникот и детето, што може да резултира со казни и опомени. Во ПР, ваквите ситуации се нарекуваат кризни ситуации и можно е сите ние, вклучително и нашите деца, да се најдеме во таква ситуација. За компаниите и јавните личности кои се претставуваат пред јавноста, воспоставени се правила за тоа како да се однесуваат во кризни ситуации. Проблеми во комуникацијата се јавуваат и кај децата и ние сме тука да им помогнеме да најдат решение и да реагираат на вистински начин.
Неразбирање во комуникацијата
Сите имаме своја околина, односно публика на која ѝ се обраќаме и се претставуваме секој ден. Постојат ситуации кога на една од нашите презентации, разговори се случува другата страна да не не разбере или погрешно да не разбере. Децата честопати влегуваат во вакви ситуации со своите пријатели, чиј резултат е дека по несоодветна комуникација, доаѓа до прекин. На децата треба да им се објасни дека, доколку комуникацијата е прекината поради недоразбирање, работите не треба да завршат тука. Важно е да се стимулираат децата да разберат што е проблемот и да се обидат да го решат. Вие не треба да ја мерите силата во разговорот, кој е победник, а кој губитник, кој е горд, а кој не. Важно е проблемот во комуникацијата што се појавил да се реши, а ќе се реши ако повторно се започне нова комуникација.
Несоодветна комуникација
Понекогаш кога со некој не се разбираме и не се согласуваме, доаѓа до несоодветна комуникација или кавга. Тоа им се случува на децата секој ден. Важно е детето да научи како да се однесува во такви ситуации. Детето треба да прифати шемата дека во ситуација кога влегува во дискусија со некого, треба да се обидува мирно и смирено да ја брани својата позиција, но ако другата страна сè уште не се откаже од несоодветна комуникација, комуникацијата треба да биде прекината, да се почека работите да се смират и да се обидат на убав начин, со правилна комуникација да ги надминат кавгите и проблемот во комуникацијата.
Лоша слика за некого
Многу деца стануваат популарни меѓу своите пријатели и таа популарност ги води до титулата лидер во нивното опкружување. Некои од нив стекнале популарност со правилна комуникација и презентирање на себеси на вистински начин, а многумина не. Се случува некој што сака да биде популарен, да се обиде да стане на несоодветен начин. Еден начин е таквото дете да се обиде да создаде лоша слика за пријателот за кој смета дека е негов конкурент. Ако успее во тоа, тогаш се појавува голем проблем за тоа дете за кое се создава лоша слика. Таквото дете е изложено на потсмев, задевање и детето обично се повлекува во себе, станува несигурно. Сето ова доведува до губење на самодовербата. На детето треба да му се објасни дека лошата слика за него е создадена токму затоа што поседува квалитети и дека не треба да дозволува никој да ги исмева неговите квалитети и таленти, бидејќи тоа не е начин да се добие популарност. Најважно е да се врати самодовербата кај детето, објаснувајќи дека зад луѓето кои поседуваат квалитети и таленти секогаш се кревала „прашина“.
Надминување на проблемите
Во многу кризни ситуации, често сте ја слушнале онаа позната реченица „Без коментар“, тука секако ќе имаме коментар кој гласи: секој проблем во комуникацијата се решава со стекнување самодоверба во презентирањето на своите квалитети и таленти.
Текстот е од ТУКА.
Фото: Pixabay