Научете ги децата да се споредуваат само со себеси, а не со другите

На врвот има место за само едно или неколку деца. Првиот во трката е победник, следните двајца сепак може да се сметаат за успешни - другите се губитници. Ако децата постојано се споредуваат со најдобрите, многу е веројатно дека тие ќе почнат да се чувствуваат неспособни, глупави, неуспешни и без самодоверба.

0
112

Многу родители и наставници ги споредуваат децата и потенцираат кој е најдобар во нешто. Иако тоа го прават со добра намера и со желба успехот на детето да ги охрабри другите да работат понапорно, тоа често не се случува.

На самиот врв има место за само едно или неколку деца. Првиот во трката е победник, следните двајца сепак може да се сметаат за успешни – другите се губитници. Ако децата постојано се споредуваат со најдобрите, многу е веројатно дека тие ќе почнат да се чувствуваат неспособни, глупави и неуспешни и, се разбира, без самодоверба.
Затоа, научете го вашето дете да се споредува со самиот себе за да избегне негативни последици. Така, во примерот на трка, детето кое пристигна последен пат го постигна својот најдобар резултат – тој е успешен затоа што трчаше подобро од кога било досега.
Многумина ќе прашаат: „Па, каква е разликата? И во двата случаи, детето последно стигна до целта“. Разликата е во чувствата. Во првиот случај, тој се чувствува лошо, неуспешно и ова може да го натера да се откаже или да престане да се обидува. Во вториот случај, детето сè уште чувствува одреден успех и ова може да го охрабри да продолжи да се обидува („Ако сум напредувал досега, можеби ќе продолжам да напредувам, па еден ден ќе го освојам и првото место“).

Се разбира, на децата им е тешко да не се споредуваат со другите, а родителите многу лесно се вклучуваат во тоа. Како и да е, постојаната споредба и конкуренцијата прават повеќе штета отколку корист на долг рок. Што и да направи добро детето, секогаш ќе биде некој што е подобар во тоа од него. Ако добие петка по математика, секогаш има некој кој исто така добил петка и во исто време оди на натпревари и освојува награди. Исто така, ако научиме детето да се оценува само според туѓи критериуми, тој никогаш нема да има свои критериуми и секогаш ќе му треба некој друг да му каже дали направил нешто добро или не.
Може да се случи поради една грешка, неколкумесечен напор да падне во вода и детето да заклучи дека воопшто не вреди да се труди. И тоа сигурно не е ставот што го сакаме во неговиот живот!

Фото: Pixabey

[better-ads type='banner' banner='999' ]