Методите за образование на Монтесори се познати како исклучително корисни за децата и детскиот развој. Зошто тогаш не направите едукативна забава од работите кои секојдневно ги извршувате?
Подготовката на храна е главна активност на секојдневното живеење што се одвива во кујната, но можете да изберете да правите и други активности на тоа место. Аранжирање цвеќиња, редење мали парчиња алишта и поливање на растенијата, сето тоа се активности кои децата можат да ги прават седнати на маса.
За секоја активност организирајте по една корпа или послужавник со потребните матерјали и прибор.
Аранжирање на цвеќиња
За да ги распоредите цвеќињата, претходно исечете го цвеќето и користете мали стаклени вазни. Можете да користите инка за истурење најмали количини вода од мал стаклен бокал, но погрижете се да не го користите истиот сад што вашето го користи за да си стави себеси вода, млеко и сок.
Користењето на идентични бокали за различни активности ги збунува децата и им отежнува да воспостават ред и чувство за тоа кој прибор за која активност служи. Запомнете дека децата сè уште не можат да расудуваат и, за разлика од возрасните, мораат да се потпираат само на меморијата и редоследот за да им помогнат во нивните активности.
За наводнување на растенијата, користете кантичка за поливање од 200-300 мл со долга цевка и покажете му на детето како да ја држи цевката со едната рака и рачката со неговата друга рака додека се движите за да ја задржи цевката во исправена положба и со тоа да го избегне истурањето на водата.
Можете да додадете мал сунѓер за да ги избришете лисјата на домашните билки. Покажете му на вашето дете како да ја држи едната рака под листот и да го придржува додека ја брише одозгора.
Чистење прозорци или огледала
За чистење на прозорец или големо огледало, подгответе мала корпа со шише за прскање што е погодно за вашето дете. Истурете вода во прскалката и помешајте една лажичка оцет, дајте му абразивна крпа и крпа за сушење или завиткана хартиена салфета.
Покажете му методични движења на прскање и чистење од горе надолу, од лево надесно. Не заборавајте на привлечноста на редот за детето, која му помага да се фокусира и да вложи напор. Случајните движења можат само да се претворат во игра и глупирање.
Редење на облеката
Кога вашето дете реди мали парчиња алишта, како што се кујнски крпи, покажете му како да ги свитка ќоше со ќоше. Прецизноста и уредноста на внимателното виткање се особено привлечни за многу малите деца.
Кога ги редите детските маици, покажете му како да ги постави ракав со ракав. И панталоните можат да се здиплат ногавица со ногавица. Повторно свиткајте го целото парче облека одозгора надолу ако е пожелна помала големина.
Кога спремате алиштата за перење, покажете му на вашето дете како да ги оддели светлите и темните бои во одделни купови пред да ги ставите алиштата во машината.
Бришење на масата
Кога ќе завршите каква било активност што сте ја правеле на масата, покажете му како да го исцеди вишокот вода од неговиот сунѓер во мијалникот, а потоа многу методично поминете ја масата во сите правци, од лево кон десно и одозгора надолу.
Важно е да му се покаже како да ја избрише целата маса. Првично, ќе му биде тешко да ја покрие целата површина и ќе треба малку да го охрабрите додека ја учи оваа вештина. Покрај тоа, детето не мора во прво време да види каква било врска помеѓу трошките или истуреното средство за полирање и бришењето на масата.
Трпение и вежба
Бидете трпеливи и повремено повторно покажете му ги соодветните активности. Ќе ви помогне да сфатите колку концентрација и координација мора да развие вашето дете за да ги спроведе наједноставните активности во секојдневниот живот (како што е бришење маса, истурање вода или ставање цвеќиња во вазна) ако повремено ги правите со вашата недоминантна рака.
Другите активности што ги спомнавме како вежби од секојдневниот живот (како што се бришење прашина, празнење корпи со отпад од хартија и средување на собите, се извршуваат низ целата куќа, такашто децата учат различни одговорности.
Ќе треба да го најдете најдобриот метод за да ги извршувате во своето опкружување. Редот и методичноста од една страна и големината и силата на детето од друга страна се најважните фактори што треба да се земат предвид. Категоризирањето и класифицирањето кога е тоа можно се исто така многу корисни активности.
На пример, кога чистите просторија, прво соберете ги пешкирите, потоа облеката, па играчките или други предмети, објаснувајќи му на вашето дете што правите: „Собирам пешкири“.
Во суштина, ја разложувате активноста во чекори кои е полесно да се завршат и му го објаснувате целиот процес на детето како логичен. Ако искуси ред и редослед, рутини и ритуали, организација и логично мислење преку секојдневни активности дома со вас, за него ќе биде природно да бара ред и во своето опкружување.
Се надеваме дека овие совети ќе им помогнат на вашите деца да ги научат најважните работи додека заедно ги завршувате домашни работи.
Фото: Pexels